Blog

Ce este și cum organizezi un soft opening pentru restaurantul tău?

Să presupunem că ai trecut deja prin procesul de creare a restaurantului și că visul tău este foarte aproape de a fi realizat. Ai ales conceptul, meniul este gata, ai o bucătărie echipată complet, un manual de brand și un design interior instagramabil, iar staff-ul tău este pregătit.

Pe măsură ce marea deschidere se apropie, îți dai seama că oamenii nu știu prea multe despre restaurantul tău. Ce faci în situația asta? Pe lângă promovarea pe conturile de socializare și pe website-ul propriu, îți recomandăm să pregătești un soft opening pentru inaugurarea acestuia.

În acest articol, o să îți explicăm ce înseamnă un eveniment soft opening, care sunt beneficiile pe care le poate aduce business-ului tău și care sunt pașii prin care trebuie să treci ca să te asiguri că evenimentul va fi un succes garantat.

Ce este un soft opening?

Spre deosebire de Grand Opening – ziua în care restaurantul tău se deschide către public – un soft opening este un eveniment privat, cu o listă bine definită de invitați și care are loc cu câteva zile înainte de deschiderea oficială.

În cadrul unui astfel de eveniment, poți testa diferite elemente, precum meniul, modul de servire și logistica restaurantului. Putem spune că este un fel de bacalaureat al restaurantelor.

Chiar dacă soft opening-ul nu este un eveniment obligatoriu, noi ți-am pregătit 5 motive care o să te convingă să-l găzduiești, în cazul în care ești în dubii.

 

1. Publicitate

Un soft opening este o previzualizare a restaurantului și a ofertei sale. Un astfel de eveniment este unic în istoria fiecărui restaurant și de aceea trebuie să profiți la maximum de el.

Dacă ai clienții potriviți în momentul potrivit, o să reușești să generezi publicitate care o să aducă doar plus valoare afacerii tale.

2. Vezi dacă personalul este pregătit

Soft opening-ul unui restaurant este o modalitate fantastică prin care poți descoperi nivelul de pregătire al angajaților. Prin acest „test” vei afla care sunt procesele și practicile ce trebuie păstrate și cele care trebuie schimbate.

3. Verifică partea de logistică

Dacă oricare dintre activitățile unui restaurant nu funcționează la potențialul lor maxim, cum ar fi preluarea comenzilor, sistemele de plată sau gestionarea stocurilor de ingrediente, un astfel de eveniment este perfect pentru reorganizare.

4. Feedback

Un soft opening este un moment ideal pentru a obține feedback constructiv de la clienți. Întreabă-i ce părere au despre concept, meniu și modul de servire.

Odată ce ai primit feedback-ul, poți să îmbunătățești experiența oferită de restaurant înainte de marea deschidere.

5. Fidelizarea clienților

Există marea șansă ca oamenii pe care i-ai invitat la eveniment să se întoarcă și cu alte ocazii. Astfel, ți-am creat deja o mică listă de clienți fideli!